Amit ma Bodeni-tónak nevezünk, az először a jégkorszaki gleccserek műve volt. Mindenekelőtt a Rajna-gleccser többször átgördült az előre kialakított medencén, és a jelenlegi mélységig gyalulta azt. A Bodeni-tó előkészítő munkálatai aztán mintegy 200 000 évvel ezelőtt, a leghosszabb hideg időszak, a Risse-jégkorszak idején érték el tetőpontjukat. Az eredmény lenyűgöző: A Bodeni-tó, amely akár 252 méter mély is lehet, 540 négyzetkilométerével a harmadik legnagyobb tó Közép-Európában a magyar Balaton (590 négyzetkilométer) és a Genfi-tó (582 négyzetkilométer) után.
A “sváb tenger”, ahogy a Bodeni-tó is nevezik, nemzetköziség szempontjából semmivel sem marad el az utóbbitól, hiszen három országot egyesít a partjainál. A tó víztömegei ma is, akárcsak a múltban, hőtározóként befolyásolják az egész régió éghajlatát, és a részben egzotikus gyümölcsökkel folytatott gyümölcs-, zöldség- és bortermelés mellett a turizmusnak is kedveznek.
Az angol “Lake of Constance” elnevezés, akárcsak a francia (Lac de Constance) és az olasz (Lago di Costanza), a víztömeg titkos fővárosára utal: Constance. A rómaiak az elnevezéssel teljesen másképp tartották, ők egy kelta gyökerű városról nevezték el a tavat: Lacus Brigantinus a Bregenzi-tó, az osztrák Vorarlberg tartomány fővárosáról nevezték el. További fontos városok a Bodeni-tónál Friedrichshafen és Lindau.
A mintegy 260 kilométer hosszú Bodeni-tó kerékpárút az egész Bodeni-tó körül halad, amely az Obersee (beleértve az Überlinger See-t) és az Untersee (amely a Zeller See-ből, Gnadensee-ből, Markelfinger Winkel-ből és Rheinsee-ből áll). Az Übersee körüli szakaszt lerövidítheti a Konstanz – Meersburg kompjárattal. Számos további hajójárat lehetővé teszi, hogy személyre szabottan járja be a Bodeni-tó körüli utat.
A rajnai kerékpárút a Rajna-deltától a Bodeni-tó déli partján, majd a Magas-Rajna mentén tovább vezet Bázel felé. Baden-Württembergben számos hosszú távú kerékpárút vezet a Bodeni-tótól észak felé, mint például a Duna-Bodeni-tó út, a Heidelberg-Fekete-erdő-Bodeni-tó út, a Hohenzollern-kerékpárút és a Sváb-Alb kerékpárút. Külön meg kell említeni a “Veloland” Svájc országos és regionális kerékpárút-hálózatát is.
Ezzel a bikeline® kerékpáros térképpel egy kifejezetten kerékpárosok számára kifejlesztett térképet szerezhet be. A térkép 1:75 000 méretarányban készült, ami azt jelenti, hogy 1 centiméter a térképen 750 méternek felel meg a természetben. Ez a méretarány jó áttekintést nyújt a kiválasztott régióról, és lehetővé teszi a pontos térképészeti részletezettséget is.
Ez a részletesség különösen fontos egy kerékpáros térkép esetében, hogy a lehető legjobb tájékozódást lehessen elérni a terepen. A topográfiai alap nagyon jól áttekinthető és színintenzitásában kissé csökkentett. Ez különösen jól kiemeli a kerékpáros információkat.